Szanowni Klienci!!! W dniach od 1 do 31 sierpnia 2017 roku w związku z przerwą urlopową księgarnia będzie nieczynna. Wszystkie złożone w tym czasie zamówienia będą realizowane w miesiącu wrześniu.
Ważne: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu.
Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki.
Turystyka jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów współczesnej gospodarki. Zaostrzająca się konkurencja i rosnące oczekiwania turystów sprawiają, ze coraz ważniejsze stają się efektywne koncepcje kształtowania produktów turystycznych oraz skuteczne zarządzanie w turystyce. W książce autor omawia: • istotę i cechy produktu turystycznego, • korzyści wynikające ze stosowania mark
„Niniejszy podręcznik przybliża Czytelnikowi problematykę przedsiębiorczości w odniesieniu do przedsiębiorstwturystycznych. Wybór zaprezentowanej tematyki został podyktowany z jednej strony niedostateczną liczbąpublikacji poruszających kwestie przedsiębiorczości w turystyce, z drugiej zaś – wzrostem zainteresowania tąproblematyką studentów kierunków i specjalności turystycznych wyższych uczelni, a
Od połowy XX wieku nastąpił intensywny rozwój światowej gospodarki turystycznej. Znaczący wpływ na wzrost sektora usług turystycznych w światowej działalności usługowej i międzynarodowej wymianie usług wywarł proces globalizacji gospodarki. W efekcie zmieniły się zarówno działalność podmiotów światowego rynku turystycznego, jak i potrzeby globalnych turystów. Przedmiotem książki jest rozwój t
Publikacja dotyczy wykorzystania promocji i informacji w turystyce. W części I dokonano systematyki pojęć, omówiono instrumenty i środki promocji. Osobne rozdziały dotyczą promocji miejsca docelowego – organizacji, finansowania, oraz budowy marki. Zamieszczono studium przypadku realizacji strategii i kampanii promocyjnej kraju, regionu, miasta oraz atrakcji turystycznej. Część II poświęcona został
Marketing usług turystycznych - runek usług turystycznych - zachowanie klienta - koncepcja marketingowa w turystyce - produkt na rynku usług turystycznych - - dystrybucja usług turystycznych - promocja usług turystycznych - personel turystyczny - badania marketingowe na rynku usług turystycznych. Podrecznik skierowany do studentów, a także praktyków i managerów turystyki. Teoria i praktyka mark
Książka zawiera przystępnie podane wiadomości o zachowaniu się konsumenta na rynku turystycznym – od teorii zachowań poprzez ich uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne oraz analizę potrzeb i procesu podejmowania decyzji.Publikacja przydatna dla studentów kształcących się w zakresie turystyki, zarządzania, marketingu oraz dla pracowników branży turystycznej.
We współczesnym świecie sprawne zarządzanie jest podstawą nie tylko rozwoju, ale nawet najzwyklejszego, jakiegokolwiek działania. Zasada ta obowiązuje również w takich strefach życia i sektorach gospodarki jak sport czy turystyka. Zwłaszcza w kontekście przygotowań Polski do Euro 2010 nabiera to szczególnego znaczenia. Oprócz potrzeby zbudowania stadionów należy jeszcze przygotować, czy wręcz w wi
Ekonomika turystyki - podstawowe pojęcia - Turystyka a wielkość i struktura konsumpcji - Turystyka w gospodarce. Podręcznik dla studentów turystyki i rekreacji a także ekonomii. Ekonomia jest nauką o procesach gospodarczych w sferze produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji środków zaspokajania potrzeb ludzkich. Zajmuje się działalnością gospodarczą ludzi. Uwarunkowaniem tej działalności jest ogr
Problematyka monografii odniesiona została do czterech głównych obszarów badawczych: teorii regionu turystycznego, jego międzynarodowej konkurencyjności, kształtowania produktu turystycznego ze szczególnym uwzględnieniem procesów inwestycyjnych jako podstawy rozwoju gospodarczego w ogóle oraz wybranych zagadnień z zakresu zarządzania i ich implementacji do poziomu regionu turystycznego. Publikacja
Opracowanie Wybrane zagadnienia organizacji i zarządzania zostało przygotowane jako uzupełnienie materiałów dydaktycznych do studiowania organizacji i zarządzania, głównie dla studentów kierunku turystyka w krakowskiej AWF. Przedstawiamy w nim wybrane zagadnienia, które nie zostały wystarczająco dokładnie omówione w podręczniku J. A. F. Stonera i Ch. Wankela „Kierowanie". Dlatego opracowanie nie z
Książka "Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych. Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktywności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów
Zarządzanie atrakcjami turystycznymi regionu geograficznego. Aspekty organizacyjne, marketingowe i psychologiczne przedstawia kilka powszechnie uznanych w nauce i literaturze o turystyce ujęć atrakcyjności turystycznej, wybór metod jej analizy, zasad klasyfikacji regionów turystycznych oraz ich charakterystykę w kontekście naturalnych i antropogenicznych zasobów Polski. Druga część przedstaw
Książka Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku podejmuje takie zagadnienia jak Pojęcie i funkcje turystyki - Czynniki wpływające na rozwój turystyki w XIX i XX wieku - Turystyka w końcu XX wieku - Dylematy rozwoju turystyki - Aktualne tendencje i trendy występujące na rynku turystycznym - Turystyka w XXI wieku w świetle wybranych prognoz i raportów. Kończący się wiek zawsze skłaniał ludzi do refleks
Ppraca składa się z pięciu rozdziałów Pierwszy poświęcony jest omówieniu najwazniejszych terminów turystycznych Drugi stanowi omówienie specyfiki i pojęć marketingu w ogóle oraz instumentów marketingu w odniesieniu do usług biura turystycznego Trzeci dotyczy zarządzania strategicznego procesów planowania marketingowego oraz warunków działania przedsiębiorstw turystycznych Czwarty omawia działalnoś
W monografii grono znakomitych autorów podjęło tematykę roli uzdrowisk i przedsiębiorstw uzdrowiskowych w turystyce i w lecznictwie uzdrowiskowym. Wprowadzenie zgodził się opracować prof. Chris Ryan z Uniwersytetu Waikato w Nowej Zelandii, a zarazem redaktor naczelny czasopisma „Tourism Management”. Praca składa się z trzech części. Pierwsza dotyczy roli uzdrowisk w turystyce i lecznictwie uz
Książka "Zarządzanie konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach" jest adresowana do studentów, przedsiębiorców oraz pracowników sektora publicznego i społecznego działających w systemie zarządzania turystyką. Pozwoli na: - przełamywanie stereotypów typowych systemów świadczenia usług turystycznych w regionach, - nowoczesne komponowanie biznesu turystycznego z wykorzystaniem turystyczn
Publikacja poświecona jest problematyce turystyki zrównoważonej w aspekcie ochrony ginących kultur. W pracy zilustrowano zarys dziejów rdzennych mieszkańców Australii, Nowej Zelandii i Kanady oraz ich obecną sytuację prawną. Na tle problematyki społecznokulturalnej tych ludów przedstawiono negatywne i pozytywne skutki oddziaływania turystyki na te społeczności. "(...) Książka może być pasjonu
Zarządzanie turystyką to uniwersalny podręcznik opracowany przez uznanych pracowników naukowych. W książce autorzy omawiają w interesujący sposób najważniejsze zagadnienia związane z turystyką w następujących aspektach: podmiotowo-sektorowym (zarządzanie usługami noclegowymi, liniami lotniczymi, biurami podróży, agencjami turystycznymi), zasobów i czynności (zarządzanie zasobami ludzkimi, market
Podręcznik akademicki zawierający kompleksową wiedzę na temat gospodarki turystycznej. Szczególną uwagę poświęcono aspektom jakości, mającym obecnie decydujące znaczenie w walce konkurencyjnej na rynku usług turystycznych. Autorzy omawiają kolejno: podstawy teoretyczne i terminologię, problemy jakości w gospodarce turystycznej, przewozy turystyczne, hotelarstwo i gastronomię, biura podróży, i
Celem publikacji jest przyjrzenie się warunkom rozwoju turystyki w regionie.„Chcąc pogłębić funkcje turystyki w skali regionalnej i lokalnej, trzeba konsekwentnie realizować cele politykiturystycznej. W tym celu samorząd wojewódzki i lokalny, współdziałając wzajemnie, powinny współpracowaćz samorządem gospodarczym, administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i ze środowiskiemnaukowym. Na sz
Podręcznik Ekonomia i prawo w hotelarstwie został napisany zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych dla zawodu technik hotelarstwa. Ćwiczenia i zadania o różnym stopniu trudności zawarte w podręczniku pozwalają na dobre zrozumienie i utrwalenie przedstawionych zagadnień oraz praktyczne przyswajanie wiedzy. Wzbudzają ciekawość i zachęcają do poszerzania wiadomości. Podręcznik napisany je
W książce w sposób całościowy przedstawiono tematykę jakości w usługach turystycznych i rekreacyjnych. Autorzy opisali szczegółowo: - normy jakościowe, które możliwe są do zastosowania w organizacjach turystycznych i rekreacyjnych, - wytyczne standardów branżowych, m.in. dotyczące hoteli i innych obiektów, zakwaterowania, bezpieczeństwa w obsłudze ruchu turystycznego, przewodników turystycznych
Nadrzędną powinnością samorządów terytorialnych jest celowe, systematyczne, a także świadome i kompleksowe działanie mające na celu kreowanie i dynamizowanie procesów rozwojowych. Współcześnie taką postawę wymusza wzmożona konkurencja na rynku. Podejmowane – z coraz lepszym skutkiem – działania w zakresie rozwoju funkcji turystycznej stanowią niezwykle ważny instrument polityki regionalnej, a
Niniejsza publikacja powstała w oparciu o wieloletnie obserwacje rynku turystyki biznesowej na świecie, a także kontakty autora z przedsiębiorstwami, organizacjami branżowymi oraz administracją samorządową i państwową. W wyniku prowadzonych badań własnych, a także uczestnictwa w wielu projektach badawczych, zebrano i uporządkowano wiedzę nt. turystyki biznesowej, jej powiązań z gospodarką, je
Opracowanie ma na celu dostarczenie czytelnikowi podstawowej wiedzy dotyczącej istoty turystyki biznesowej i jej znaczenia na rynku turystycznym. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy rozdział książki poświęcono teoretycznym podstawom turystyki biznesowej, zaś w drugiej części pracy skupiono się na formach turystyki biznesowej, czyli turystyce konferencyjnej i kongresowej, tur
W książce Produkt turystyczny - przemysł, organizacja, zarządzanie autorzy w jasny i interesujący sposób odpowiadają na pytania:
- co to jest produkt turystyczny
- jak on powstaje
- dla kogo jest przeznaczony
- kto jest jego twórcą
- jakie są oczekiwane efekty
Podręcznik jest adresowany do licznego grona Czytelników - Powinien być użyteczny dla nauczycieli różnych poziomów kształceni
"Coaching doskonały" omawia sprawy, które trener w dziedzinie rozwoju osobistego musi rozumieć, aby osiągnąć na tym polu sukces. To nieodzowna lektura dla wszystkich praktykujących coachów, a także dla wszystkich zgłębiających tę dziedzinę w ramach szkoleń trenerskich, kursów doskonalenia zawodowego oraz ogólniej, w sferze psychologii lub przedsiębiorczości. Ułatwi coachom osiągnięcie osobist
„Podjęty przez Autorów problem badawczy jest niezwykle aktualny i ważny, gdyż przedsiębiorstwo hotelowe pełni obecnie wiele funkcji (...). Z dużą satysfakcją stwierdzam, że recenzowana pozycja analizuje wszystkie najważniejsze aspekty nowoczesnego ujęcia finansów przedsiębiorstwa hotelowego, m.in.: strukturę finansową i sposoby zarządzania tą strukturą, zarządzanie płynnością i wynikiem finan
Osnową rozważań prezentowanych w niniejszym opracowaniu stanowi nowoczesny system zarządzania i marketingu, powszechnie stosowany w krajach o rozwiniętej gospodarce rynkowej, którego wdrożenie w realiach polskiej gospodarki turystycznej i rynku należy uznać za konieczność. Mając to na względzie, autorzy przedstawili takie zagadnienia, jak: podstawy managementu w turystyce, narzędzia zarządzania, s
Motywem napisania niniejszej książki było dążenie do prezentacji roli hotelarstwa na rynku turystycznym, ukazanie kierunków zmian zarówno w jego systemie zarządzania, jak i rozwoju, głównie wymuszanych przez zmiany zachodzące w jego otoczeniu. Książka składa się z ośmiu rozdziałów. W rozdziale 1 scharakteryzowano istotę hotelarstwa, kryteria klasyfikacji hoteli oraz rolę hotelarstwa w obsłu
Głównym celem książki jest przekazanie wiedzy związanej z opisem i wnioskowaniem statystycznym oraz pomoc w nabyciu umiejętności stosowania metod do rozwiązywania konkretnych problemów. Zaprezentowano w niej wiele przykładów z dziedziny turystyki ilustrujących opisywane metody. Książka jest adresowana do studentów wszystkich szkół wyższych, zwłaszcza o profilu turystycznym i hotelarskim. Może być