Szanowni Klienci!!! W dniach od 1 do 31 sierpnia 2017 roku w związku z przerwą urlopową księgarnia będzie nieczynna. Wszystkie złożone w tym czasie zamówienia będą realizowane w miesiącu wrześniu.
Ważne: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu.
Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki.
Turystyka jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów współczesnej gospodarki. Zaostrzająca się konkurencja i rosnące oczekiwania turystów sprawiają, ze coraz ważniejsze stają się efektywne koncepcje kształtowania produktów turystycznych oraz skuteczne zarządzanie w turystyce. W książce autor omawia: • istotę i cechy produktu turystycznego, • korzyści wynikające ze stosowania mark
Książka jest pierwszą na rynku pozycją łączącą podstawowe zagadnienia z zakresu finansów publicznych z problemami związanymi z konsekwencjami globalizacji stosunków społeczno-ekonomicznych. Autorka omawia: • Zjawisko globalizacji oraz jego wpływ na funkcje finansów publicznych, politykę fiskalną i usługi publiczne. • Problemy oddziaływania globalizacji na dochody i wydatki publiczne. • Relacje pom
„Niniejszy podręcznik przybliża Czytelnikowi problematykę przedsiębiorczości w odniesieniu do przedsiębiorstwturystycznych. Wybór zaprezentowanej tematyki został podyktowany z jednej strony niedostateczną liczbąpublikacji poruszających kwestie przedsiębiorczości w turystyce, z drugiej zaś – wzrostem zainteresowania tąproblematyką studentów kierunków i specjalności turystycznych wyższych uczelni, a
Od połowy XX wieku nastąpił intensywny rozwój światowej gospodarki turystycznej. Znaczący wpływ na wzrost sektora usług turystycznych w światowej działalności usługowej i międzynarodowej wymianie usług wywarł proces globalizacji gospodarki. W efekcie zmieniły się zarówno działalność podmiotów światowego rynku turystycznego, jak i potrzeby globalnych turystów. Przedmiotem książki jest rozwój t
Publikacja dotyczy wykorzystania promocji i informacji w turystyce. W części I dokonano systematyki pojęć, omówiono instrumenty i środki promocji. Osobne rozdziały dotyczą promocji miejsca docelowego – organizacji, finansowania, oraz budowy marki. Zamieszczono studium przypadku realizacji strategii i kampanii promocyjnej kraju, regionu, miasta oraz atrakcji turystycznej. Część II poświęcona został
Marketing usług turystycznych - runek usług turystycznych - zachowanie klienta - koncepcja marketingowa w turystyce - produkt na rynku usług turystycznych - - dystrybucja usług turystycznych - promocja usług turystycznych - personel turystyczny - badania marketingowe na rynku usług turystycznych. Podrecznik skierowany do studentów, a także praktyków i managerów turystyki. Teoria i praktyka mark
Książka zawiera przystępnie podane wiadomości o zachowaniu się konsumenta na rynku turystycznym – od teorii zachowań poprzez ich uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne oraz analizę potrzeb i procesu podejmowania decyzji.Publikacja przydatna dla studentów kształcących się w zakresie turystyki, zarządzania, marketingu oraz dla pracowników branży turystycznej.
Monografia zawiera 14 artykułów poprzedzonych wstępem prof. R.W. Butlera podzielonych na 4 działy: Rozwój obszarów uzdrowiskowych, Turystyka zdrowotna w uzdrowiskach, Produkt uzdrowiskowy oraz Przedsiębiorstwo uzdrowiskowe i jego rola w uzdrowisku.Poszczególne rozdziały tego opracowania opisują i poddają analizie modele, historię, stan obecny i przyszłość polskich uzdrowisk. Monografia kładzie n
Międzynarodowe organizacje turystyczne to kompleksowe oraz aktualne ujęcie faktów problematyki instytucjonalnego wspomagania rozwoju turystyki w świetle procesów globalizacji, regionalizacji i internacjonalizacji działalności gospodarczej w przekroju subsegmentów rynku turystycznego - Książka zawiera wszechstronną analizę działalności najważniejszych międzynarodowych organizacji turystycznych oraz
Celem publikacji jest analiza i ocena współczesnych koncepcji zarządzania kulturą fizyczną i turystyką oraz wskazanie pszyszłościowych kierunków badawczych w tym obszarze. Pierwszą część opracowania poświęcono charakterystyce współczesnych metod i technik zarządzania stosowanych przez organizacje tu ty styczne w aspekcie: produktu, personelu, finansów. Wskazano na tematykę zrównoważonego rozw
Współczesny sport i rekreacja jest źródłem szczęścia wielu ludzi, a także zjawiskiem społecznym, wychowawczym, kulturowym i gospodarczym znaczącym dla rozwoju społeczności lokalnych, zjednoczonej Europy i całego globu. 60% Europejczyków regularnie uprawia sport w 700 tys. klubach sportowych lub poza nimi.Także turystyka należy do najważniejszych zjawisk ludzklości, a gospodarka turystyczna jest gł
We współczesnym świecie sprawne zarządzanie jest podstawą nie tylko rozwoju, ale nawet najzwyklejszego, jakiegokolwiek działania. Zasada ta obowiązuje również w takich strefach życia i sektorach gospodarki jak sport czy turystyka. Zwłaszcza w kontekście przygotowań Polski do Euro 2010 nabiera to szczególnego znaczenia. Oprócz potrzeby zbudowania stadionów należy jeszcze przygotować, czy wręcz w wi
Ekonomika turystyki - podstawowe pojęcia - Turystyka a wielkość i struktura konsumpcji - Turystyka w gospodarce. Podręcznik dla studentów turystyki i rekreacji a także ekonomii. Ekonomia jest nauką o procesach gospodarczych w sferze produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji środków zaspokajania potrzeb ludzkich. Zajmuje się działalnością gospodarczą ludzi. Uwarunkowaniem tej działalności jest ogr
Nasz podręcznik jest adresowany do studentów i absolwentów, jak i praktyków uczestniczących w studiach podyplomowych związanych z zarządzaniem organizacjami sportowymi i turystycznymi, którzy próbują zamknąć lukę zarządzania. Zarządzanie to umiejętność praktyczna zbudowana na solidnej podstawie wiedzy teoretycznej na którą składa się rozległa i zróżnicowana wiedza, praktyka oraz wrodzone tale
Problematyka monografii odniesiona została do czterech głównych obszarów badawczych: teorii regionu turystycznego, jego międzynarodowej konkurencyjności, kształtowania produktu turystycznego ze szczególnym uwzględnieniem procesów inwestycyjnych jako podstawy rozwoju gospodarczego w ogóle oraz wybranych zagadnień z zakresu zarządzania i ich implementacji do poziomu regionu turystycznego. Publikacja
Opracowanie Wybrane zagadnienia organizacji i zarządzania zostało przygotowane jako uzupełnienie materiałów dydaktycznych do studiowania organizacji i zarządzania, głównie dla studentów kierunku turystyka w krakowskiej AWF. Przedstawiamy w nim wybrane zagadnienia, które nie zostały wystarczająco dokładnie omówione w podręczniku J. A. F. Stonera i Ch. Wankela „Kierowanie". Dlatego opracowanie nie z
Książka "Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych. Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktywności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów
Rozważania z zakresu psychologii zostały poprzedzone wieloletnimi, szerokimi obserwacjami (w tym bezpośrednimi i uczestniczącymi), wywiadami, rozmowami, które pozwoliły zgromadzić bogaty materiał faktograficzny i porównawczy w zakresie zachowań rynkowych przedsiębiorców, pośredników i gestorów bazy. Dzięki tak zgromadzonemu materiałowi można było zacząć uogólniać, wyciągać wnioski, dopasowywa
Zarządzanie atrakcjami turystycznymi regionu geograficznego. Aspekty organizacyjne, marketingowe i psychologiczne przedstawia kilka powszechnie uznanych w nauce i literaturze o turystyce ujęć atrakcyjności turystycznej, wybór metod jej analizy, zasad klasyfikacji regionów turystycznych oraz ich charakterystykę w kontekście naturalnych i antropogenicznych zasobów Polski. Druga część przedstaw
Książka zawiera omówienie najważniejszych problemów związanych ze stosowaniem przepisów prawa turystycznego, w tym m.in.: - prawnych aspektów działalności biur podróży, hoteli, podmiotów prowadzących kempingi, pola biwakowe i parkingi samochodowe; - regulacji odnoszących się do międzynarodowego i krajowego przewozu osób i bagażu, ubezpieczeń turystycznych oraz usług restauracyjnych; - kwestii dot
Książka Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku podejmuje takie zagadnienia jak Pojęcie i funkcje turystyki - Czynniki wpływające na rozwój turystyki w XIX i XX wieku - Turystyka w końcu XX wieku - Dylematy rozwoju turystyki - Aktualne tendencje i trendy występujące na rynku turystycznym - Turystyka w XXI wieku w świetle wybranych prognoz i raportów. Kończący się wiek zawsze skłaniał ludzi do refleks
Zakres rozważań niniejszego opracowania obejmuje analizę przygotowania Polski do wejścia w poczet członków Unii Europejskiej co stanowi pierwszą część książki w której wskazano szereg działań które zostały wykonane aby zbliżyć nas do wielkiej europejskiej rodziny oraz części badawczej ukazującej wiadomości przeciętnego polskiego turysty i pracownika branży turystycznej o zakresie i potrzebie zmia
Problematykę współczesnej turystyki i rekreacji można przedstawiać w różnych obszarach tematycznych. Ze względu na swoją złożoność i zasięg nie sposób nie zauważyć, że oddziałuje ona na środowisko zarówno społeczne, jak i przyrodnicze.Jednym z ważnych aspektów poszukiwanym przez turystów jest możliwość wypoczynku w środowisku odmiennym od warunków życia i pracy w mieście, możliwość bezpośredn
Ppraca składa się z pięciu rozdziałów Pierwszy poświęcony jest omówieniu najwazniejszych terminów turystycznych Drugi stanowi omówienie specyfiki i pojęć marketingu w ogóle oraz instumentów marketingu w odniesieniu do usług biura turystycznego Trzeci dotyczy zarządzania strategicznego procesów planowania marketingowego oraz warunków działania przedsiębiorstw turystycznych Czwarty omawia działalnoś
W monografii grono znakomitych autorów podjęło tematykę roli uzdrowisk i przedsiębiorstw uzdrowiskowych w turystyce i w lecznictwie uzdrowiskowym. Wprowadzenie zgodził się opracować prof. Chris Ryan z Uniwersytetu Waikato w Nowej Zelandii, a zarazem redaktor naczelny czasopisma „Tourism Management”. Praca składa się z trzech części. Pierwsza dotyczy roli uzdrowisk w turystyce i lecznictwie uz
Książka "Zarządzanie konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach" jest adresowana do studentów, przedsiębiorców oraz pracowników sektora publicznego i społecznego działających w systemie zarządzania turystyką. Pozwoli na: - przełamywanie stereotypów typowych systemów świadczenia usług turystycznych w regionach, - nowoczesne komponowanie biznesu turystycznego z wykorzystaniem turystyczn
Publikacja składa się z piętnastu rozdziałów opracowanych przez autorów reprezentujących różne ośrodki akademickie. Każdy z rozdziałów stanowi „zamkniętą” wypowiedź autorską, co oznacza, że za zaprezentowane w nim poglądy ponosi odpowiedzialność wyłącznie jego autor. Książka adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych prawem turystycznym, zarówno „teoretyków”, jak i „praktyków”. Pozostaje
Celem publikacji jest przedstawienie zasad zarządzania public relations na tle innych elementów marketingu mix oraz ukazanie możliwości wykorzystania przedstawionych wniosków i postulatów w praktycznej działalności przedsiębiorstw, instytucji i organizacji działających na rynku - Pierwszy rozdział opisuje podstawy działalności marketingowej, istotę promocji, traktowanej jako proces komunikowania s
Sprawny system informacji podstawą rozwoju turystyki! Informacja jest jednym z najważniejszych elementów, a nawet wręcz wyznacznikiem gospodarki turystycznej. Współczesna gospodarka turystyczna jest bowiem systemem powiązań między jej podmiotami realizującymi na rynku funkcje komercyjne (przedsiębiorcy turystyczni) a podmiotami non profit (samorządy terytorialne oraz organizacje i stowarzysze
Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga - w przypadku menedżera - czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i o
Książka "Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych. Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktywności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów
Publikacja poświecona jest problematyce turystyki zrównoważonej w aspekcie ochrony ginących kultur. W pracy zilustrowano zarys dziejów rdzennych mieszkańców Australii, Nowej Zelandii i Kanady oraz ich obecną sytuację prawną. Na tle problematyki społecznokulturalnej tych ludów przedstawiono negatywne i pozytywne skutki oddziaływania turystyki na te społeczności. "(...) Książka może być pasjonu