Szanowni Klienci!!! W dniach od 1 do 31 sierpnia 2017 roku w związku z przerwą urlopową księgarnia będzie nieczynna. Wszystkie złożone w tym czasie zamówienia będą realizowane w miesiącu wrześniu.
Ważne: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu.
Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki.
Turystyka jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów współczesnej gospodarki. Zaostrzająca się konkurencja i rosnące oczekiwania turystów sprawiają, ze coraz ważniejsze stają się efektywne koncepcje kształtowania produktów turystycznych oraz skuteczne zarządzanie w turystyce. W książce autor omawia: • istotę i cechy produktu turystycznego, • korzyści wynikające ze stosowania mark
„Niniejszy podręcznik przybliża Czytelnikowi problematykę przedsiębiorczości w odniesieniu do przedsiębiorstwturystycznych. Wybór zaprezentowanej tematyki został podyktowany z jednej strony niedostateczną liczbąpublikacji poruszających kwestie przedsiębiorczości w turystyce, z drugiej zaś – wzrostem zainteresowania tąproblematyką studentów kierunków i specjalności turystycznych wyższych uczelni, a
Od połowy XX wieku nastąpił intensywny rozwój światowej gospodarki turystycznej. Znaczący wpływ na wzrost sektora usług turystycznych w światowej działalności usługowej i międzynarodowej wymianie usług wywarł proces globalizacji gospodarki. W efekcie zmieniły się zarówno działalność podmiotów światowego rynku turystycznego, jak i potrzeby globalnych turystów. Przedmiotem książki jest rozwój t
Publikacja dotyczy wykorzystania promocji i informacji w turystyce. W części I dokonano systematyki pojęć, omówiono instrumenty i środki promocji. Osobne rozdziały dotyczą promocji miejsca docelowego – organizacji, finansowania, oraz budowy marki. Zamieszczono studium przypadku realizacji strategii i kampanii promocyjnej kraju, regionu, miasta oraz atrakcji turystycznej. Część II poświęcona został
Marketing usług turystycznych - runek usług turystycznych - zachowanie klienta - koncepcja marketingowa w turystyce - produkt na rynku usług turystycznych - - dystrybucja usług turystycznych - promocja usług turystycznych - personel turystyczny - badania marketingowe na rynku usług turystycznych. Podrecznik skierowany do studentów, a także praktyków i managerów turystyki. Teoria i praktyka mark
Książka zawiera przystępnie podane wiadomości o zachowaniu się konsumenta na rynku turystycznym – od teorii zachowań poprzez ich uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne oraz analizę potrzeb i procesu podejmowania decyzji.Publikacja przydatna dla studentów kształcących się w zakresie turystyki, zarządzania, marketingu oraz dla pracowników branży turystycznej.
Współczesny sport i rekreacja jest źródłem szczęścia wielu ludzi, a także zjawiskiem społecznym, wychowawczym, kulturowym i gospodarczym znaczącym dla rozwoju społeczności lokalnych, zjednoczonej Europy i całego globu. 60% Europejczyków regularnie uprawia sport w 700 tys. klubach sportowych lub poza nimi.Także turystyka należy do najważniejszych zjawisk ludzklości, a gospodarka turystyczna jest gł
Książka "Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych. Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktywności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów
Rozważania z zakresu psychologii zostały poprzedzone wieloletnimi, szerokimi obserwacjami (w tym bezpośrednimi i uczestniczącymi), wywiadami, rozmowami, które pozwoliły zgromadzić bogaty materiał faktograficzny i porównawczy w zakresie zachowań rynkowych przedsiębiorców, pośredników i gestorów bazy. Dzięki tak zgromadzonemu materiałowi można było zacząć uogólniać, wyciągać wnioski, dopasowywa
Zarządzanie atrakcjami turystycznymi regionu geograficznego. Aspekty organizacyjne, marketingowe i psychologiczne przedstawia kilka powszechnie uznanych w nauce i literaturze o turystyce ujęć atrakcyjności turystycznej, wybór metod jej analizy, zasad klasyfikacji regionów turystycznych oraz ich charakterystykę w kontekście naturalnych i antropogenicznych zasobów Polski. Druga część przedstaw
Zakres rozważań niniejszego opracowania obejmuje analizę przygotowania Polski do wejścia w poczet członków Unii Europejskiej co stanowi pierwszą część książki w której wskazano szereg działań które zostały wykonane aby zbliżyć nas do wielkiej europejskiej rodziny oraz części badawczej ukazującej wiadomości przeciętnego polskiego turysty i pracownika branży turystycznej o zakresie i potrzebie zmia
Ppraca składa się z pięciu rozdziałów Pierwszy poświęcony jest omówieniu najwazniejszych terminów turystycznych Drugi stanowi omówienie specyfiki i pojęć marketingu w ogóle oraz instumentów marketingu w odniesieniu do usług biura turystycznego Trzeci dotyczy zarządzania strategicznego procesów planowania marketingowego oraz warunków działania przedsiębiorstw turystycznych Czwarty omawia działalnoś
W monografii grono znakomitych autorów podjęło tematykę roli uzdrowisk i przedsiębiorstw uzdrowiskowych w turystyce i w lecznictwie uzdrowiskowym. Wprowadzenie zgodził się opracować prof. Chris Ryan z Uniwersytetu Waikato w Nowej Zelandii, a zarazem redaktor naczelny czasopisma „Tourism Management”. Praca składa się z trzech części. Pierwsza dotyczy roli uzdrowisk w turystyce i lecznictwie uz
Celem publikacji jest przedstawienie zasad zarządzania public relations na tle innych elementów marketingu mix oraz ukazanie możliwości wykorzystania przedstawionych wniosków i postulatów w praktycznej działalności przedsiębiorstw, instytucji i organizacji działających na rynku - Pierwszy rozdział opisuje podstawy działalności marketingowej, istotę promocji, traktowanej jako proces komunikowania s
Sprawny system informacji podstawą rozwoju turystyki! Informacja jest jednym z najważniejszych elementów, a nawet wręcz wyznacznikiem gospodarki turystycznej. Współczesna gospodarka turystyczna jest bowiem systemem powiązań między jej podmiotami realizującymi na rynku funkcje komercyjne (przedsiębiorcy turystyczni) a podmiotami non profit (samorządy terytorialne oraz organizacje i stowarzysze
Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga - w przypadku menedżera - czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i o
Książka "Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych. Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktywności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów
W podręczniku scharakteryzowano rynek usług hotelarskich. Wyjaśniono i omówiono m.in.: • podstawowe pojęcia z dziedziny marketingu: rynek, produkt, cena, dystrybucja, promocja, • badania marketingowe, zarządzanie i planowanie, • mierniki stosowane w działalności hotelarskiej. Prezentowane zagadnienia zilustrowano licznymi przykładami i ćwiczeniami.
W książce w sposób całościowy przedstawiono tematykę jakości w usługach turystycznych i rekreacyjnych. Autorzy opisali szczegółowo: - normy jakościowe, które możliwe są do zastosowania w organizacjach turystycznych i rekreacyjnych, - wytyczne standardów branżowych, m.in. dotyczące hoteli i innych obiektów, zakwaterowania, bezpieczeństwa w obsłudze ruchu turystycznego, przewodników turystycznych
Książka jest efektem dyskusji przedstawicieli polskich i zagranicznych ośrodków naukowych z praktykami różnych poziomów zarządzania współczesną turystyką. Takie połączenie zaowocowało identyfikacją kluczowych problemów branży turystycznej w kontekście aktualnych problemów politycznych i gospodarczych, procesów i zdarzeń naturalnych, jak również zmieniających się potrzeb klientów.
Opracowanie ma na celu dostarczenie czytelnikowi podstawowej wiedzy dotyczącej istoty turystyki biznesowej i jej znaczenia na rynku turystycznym. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy rozdział książki poświęcono teoretycznym podstawom turystyki biznesowej, zaś w drugiej części pracy skupiono się na formach turystyki biznesowej, czyli turystyce konferencyjnej i kongresowej, tur
W książce Produkt turystyczny - przemysł, organizacja, zarządzanie autorzy w jasny i interesujący sposób odpowiadają na pytania:
- co to jest produkt turystyczny
- jak on powstaje
- dla kogo jest przeznaczony
- kto jest jego twórcą
- jakie są oczekiwane efekty
Podręcznik jest adresowany do licznego grona Czytelników - Powinien być użyteczny dla nauczycieli różnych poziomów kształceni
„Podjęty przez Autorów problem badawczy jest niezwykle aktualny i ważny, gdyż przedsiębiorstwo hotelowe pełni obecnie wiele funkcji (...). Z dużą satysfakcją stwierdzam, że recenzowana pozycja analizuje wszystkie najważniejsze aspekty nowoczesnego ujęcia finansów przedsiębiorstwa hotelowego, m.in.: strukturę finansową i sposoby zarządzania tą strukturą, zarządzanie płynnością i wynikiem finan
Do recenzji przedłożony zostań maszynopis książki „ Event marketing. Podstawy teoretyczne i rozwiązania praktyczne”. W tym miejscu należy jednoznacznie podkreślić, że sam wybór tematu jest bodaj największym atutem książki. Nie oznacza to bynajmniej, że książka jest napisana na słabym poziomie, jest bowiem wręcz przeciwnie, ale rzeczywiście stanowi próbę zapełnienia nie tyle luki na polskim ry
Motywem napisania niniejszej książki było dążenie do prezentacji roli hotelarstwa na rynku turystycznym, ukazanie kierunków zmian zarówno w jego systemie zarządzania, jak i rozwoju, głównie wymuszanych przez zmiany zachodzące w jego otoczeniu. Książka składa się z ośmiu rozdziałów. W rozdziale 1 scharakteryzowano istotę hotelarstwa, kryteria klasyfikacji hoteli oraz rolę hotelarstwa w obsłu
Książka ta jest podręcznikiem akademickim zawierającym kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania biur podróży, a zwłaszcza wykorzystania w ich działalności reguł marketingowych. Autorki zasadniczy nacisk kładły na problematykę związaną z marketingiem relacji.
W książce Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym autor kolejno omawia etapy procesu planowania marketingowego, wskazując, jak przewiduje się przyszłość na skomplikowanym i dynamicznie się rozwijającym rynku turystycznym oraz jak na tej podstawie formułuje się cele oraz opracowuje właściwe strategie marketingowe - Przedstawia również krok po kroku, jak na ich bazie jest konstruowa
Książka kierowana jest do osób związanych lub zainteresowanych skutecznym marketingiem usług hotelarskich w aspekcie praktycznym ? czyli wszystkim hotelarzom, jak również uczniom/studentom szkół i uczelni hotelarskich.
Wszystko, o czym będziemy pisać, postaramy się zilustrować przykładami, ze szczególnym uwzględnieniem polskich realiów. Zamiarem naszym jest przedstawienie problematyki reklamy w sposób popularny i przystępny również dla czytelnika nie do końca jeszcze przygotowanego do sięgnięcia po fachową literaturę. Książka nasza bowiem nie jest adresowana do specjalistów z dziedziny reklamy, ale do osób, któr
Książka jest pierwszą w Polsce publikacją dotyczącą szybko rozwijających się ostatnio aliansów marketingowych przedsiębiorstw i innych organizacji. Przedstawiono tu charakterystykę aliansów marketingowych i sposobów zarządzania nimi w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Zaprezentowano również przypadki ich zastosowania w praktyce gospodarczej i rezultaty badań ankietowych prowa
Publikacja poświęcona jest roli jakości pracy w procesie rywalizowania o kapitał ludzki przez podmioty gospodarki turystycznej. Jakość pracy, jako instrument konkurowania, za pośrednictwem którego dostarczana jest nosicielom kapitału ludzkiego wartość, jest ważnym narzędziem tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku turystycznym, gdyż oddziałuje na decyzje pracobiorców dotyczące nawiązywania