Szanowni Klienci!!! W dniach od 1 do 31 sierpnia 2017 roku w związku z przerwą urlopową księgarnia będzie nieczynna. Wszystkie złożone w tym czasie zamówienia będą realizowane w miesiącu wrześniu.
Ważne: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu.
Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki.
Turystyka jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów współczesnej gospodarki. Zaostrzająca się konkurencja i rosnące oczekiwania turystów sprawiają, ze coraz ważniejsze stają się efektywne koncepcje kształtowania produktów turystycznych oraz skuteczne zarządzanie w turystyce. W książce autor omawia: • istotę i cechy produktu turystycznego, • korzyści wynikające ze stosowania mark
„Niniejszy podręcznik przybliża Czytelnikowi problematykę przedsiębiorczości w odniesieniu do przedsiębiorstwturystycznych. Wybór zaprezentowanej tematyki został podyktowany z jednej strony niedostateczną liczbąpublikacji poruszających kwestie przedsiębiorczości w turystyce, z drugiej zaś – wzrostem zainteresowania tąproblematyką studentów kierunków i specjalności turystycznych wyższych uczelni, a
Od połowy XX wieku nastąpił intensywny rozwój światowej gospodarki turystycznej. Znaczący wpływ na wzrost sektora usług turystycznych w światowej działalności usługowej i międzynarodowej wymianie usług wywarł proces globalizacji gospodarki. W efekcie zmieniły się zarówno działalność podmiotów światowego rynku turystycznego, jak i potrzeby globalnych turystów. Przedmiotem książki jest rozwój t
Książka zawiera przystępnie podane wiadomości o zachowaniu się konsumenta na rynku turystycznym – od teorii zachowań poprzez ich uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne oraz analizę potrzeb i procesu podejmowania decyzji.Publikacja przydatna dla studentów kształcących się w zakresie turystyki, zarządzania, marketingu oraz dla pracowników branży turystycznej.
Monografia zawiera 14 artykułów poprzedzonych wstępem prof. R.W. Butlera podzielonych na 4 działy: Rozwój obszarów uzdrowiskowych, Turystyka zdrowotna w uzdrowiskach, Produkt uzdrowiskowy oraz Przedsiębiorstwo uzdrowiskowe i jego rola w uzdrowisku.Poszczególne rozdziały tego opracowania opisują i poddają analizie modele, historię, stan obecny i przyszłość polskich uzdrowisk. Monografia kładzie n
Celem publikacji jest analiza i ocena współczesnych koncepcji zarządzania kulturą fizyczną i turystyką oraz wskazanie pszyszłościowych kierunków badawczych w tym obszarze. Pierwszą część opracowania poświęcono charakterystyce współczesnych metod i technik zarządzania stosowanych przez organizacje tu ty styczne w aspekcie: produktu, personelu, finansów. Wskazano na tematykę zrównoważonego rozw
Współczesny sport i rekreacja jest źródłem szczęścia wielu ludzi, a także zjawiskiem społecznym, wychowawczym, kulturowym i gospodarczym znaczącym dla rozwoju społeczności lokalnych, zjednoczonej Europy i całego globu. 60% Europejczyków regularnie uprawia sport w 700 tys. klubach sportowych lub poza nimi.Także turystyka należy do najważniejszych zjawisk ludzklości, a gospodarka turystyczna jest gł
Nasz podręcznik jest adresowany do studentów i absolwentów, jak i praktyków uczestniczących w studiach podyplomowych związanych z zarządzaniem organizacjami sportowymi i turystycznymi, którzy próbują zamknąć lukę zarządzania. Zarządzanie to umiejętność praktyczna zbudowana na solidnej podstawie wiedzy teoretycznej na którą składa się rozległa i zróżnicowana wiedza, praktyka oraz wrodzone tale
Rozważania z zakresu psychologii zostały poprzedzone wieloletnimi, szerokimi obserwacjami (w tym bezpośrednimi i uczestniczącymi), wywiadami, rozmowami, które pozwoliły zgromadzić bogaty materiał faktograficzny i porównawczy w zakresie zachowań rynkowych przedsiębiorców, pośredników i gestorów bazy. Dzięki tak zgromadzonemu materiałowi można było zacząć uogólniać, wyciągać wnioski, dopasowywa
Zarządzanie atrakcjami turystycznymi regionu geograficznego. Aspekty organizacyjne, marketingowe i psychologiczne przedstawia kilka powszechnie uznanych w nauce i literaturze o turystyce ujęć atrakcyjności turystycznej, wybór metod jej analizy, zasad klasyfikacji regionów turystycznych oraz ich charakterystykę w kontekście naturalnych i antropogenicznych zasobów Polski. Druga część przedstaw
Problematykę współczesnej turystyki i rekreacji można przedstawiać w różnych obszarach tematycznych. Ze względu na swoją złożoność i zasięg nie sposób nie zauważyć, że oddziałuje ona na środowisko zarówno społeczne, jak i przyrodnicze.Jednym z ważnych aspektów poszukiwanym przez turystów jest możliwość wypoczynku w środowisku odmiennym od warunków życia i pracy w mieście, możliwość bezpośredn
W monografii grono znakomitych autorów podjęło tematykę roli uzdrowisk i przedsiębiorstw uzdrowiskowych w turystyce i w lecznictwie uzdrowiskowym. Wprowadzenie zgodził się opracować prof. Chris Ryan z Uniwersytetu Waikato w Nowej Zelandii, a zarazem redaktor naczelny czasopisma „Tourism Management”. Praca składa się z trzech części. Pierwsza dotyczy roli uzdrowisk w turystyce i lecznictwie uz
Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga - w przypadku menedżera - czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i o
Publikacja poświecona jest problematyce turystyki zrównoważonej w aspekcie ochrony ginących kultur. W pracy zilustrowano zarys dziejów rdzennych mieszkańców Australii, Nowej Zelandii i Kanady oraz ich obecną sytuację prawną. Na tle problematyki społecznokulturalnej tych ludów przedstawiono negatywne i pozytywne skutki oddziaływania turystyki na te społeczności. "(...) Książka może być pasjonu
Poniższe opracowanie jest kontynuacją problematyki zawartej w monografii "Współczesne problemy zarządzania sportem i turystyką" powstałej w ramach badań prowadzonych w Katedrze Turystyki, Rekreacji i Zarządzania Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach w roku 2008. Od ubiegłego roku wiele się zmieniło, zarówno w kwestiach zarządzania poszczególnymi sektorami kultury fi
Dobry negocjator to ktoś, kto potrafi rozwiązywać złożone problemy i osiągać twarde rezultaty, nie wytaczając ciężkiej artylerii. Robert Mayer sprawnie i z gracją wprowadzi cię na drogę dobrych negocjacji. Odkryje przed tobą potężne narzędzia negocjatora, korzystając z: najnowszej wiedzy w dziedzinach: psychologii, lingwistyki, adwokatury sądowej, sprzedaży i komunikacji, własnego doświadczenia
Celem publikacji jest przyjrzenie się warunkom rozwoju turystyki w regionie.„Chcąc pogłębić funkcje turystyki w skali regionalnej i lokalnej, trzeba konsekwentnie realizować cele politykiturystycznej. W tym celu samorząd wojewódzki i lokalny, współdziałając wzajemnie, powinny współpracowaćz samorządem gospodarczym, administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i ze środowiskiemnaukowym. Na sz
Kolejne wydanie jednego z najpopularniejszych podręczników do przedmiotów związanych z analizą finansową przedsiębiorstw, uwzględniające najnowsze uregulowania prawne, w tym aktualną ustawę o rachunkowości. Jest to podstawowy podręcznik do przedmiotu `Analiza finansowa przedsiębiorstwa` oraz pomocniczy do innych przedmiotów dotyczących finansów przedsiębiorstw dla studentów wszystkic
W książce w sposób całościowy przedstawiono tematykę jakości w usługach turystycznych i rekreacyjnych. Autorzy opisali szczegółowo: - normy jakościowe, które możliwe są do zastosowania w organizacjach turystycznych i rekreacyjnych, - wytyczne standardów branżowych, m.in. dotyczące hoteli i innych obiektów, zakwaterowania, bezpieczeństwa w obsłudze ruchu turystycznego, przewodników turystycznych
Książka jest efektem dyskusji przedstawicieli polskich i zagranicznych ośrodków naukowych z praktykami różnych poziomów zarządzania współczesną turystyką. Takie połączenie zaowocowało identyfikacją kluczowych problemów branży turystycznej w kontekście aktualnych problemów politycznych i gospodarczych, procesów i zdarzeń naturalnych, jak również zmieniających się potrzeb klientów.
Nadrzędną powinnością samorządów terytorialnych jest celowe, systematyczne, a także świadome i kompleksowe działanie mające na celu kreowanie i dynamizowanie procesów rozwojowych. Współcześnie taką postawę wymusza wzmożona konkurencja na rynku. Podejmowane – z coraz lepszym skutkiem – działania w zakresie rozwoju funkcji turystycznej stanowią niezwykle ważny instrument polityki regionalnej, a
"Zarządzanie w turystyce" podejmuje problemy zarządzania organizacjami gospodarczymi i niegispodarczymi nazywanymi potocznie "turystycznymi". Turystyka jako zjawisko dobrowolnej, przestrzennej ruchliwości ludzi i czasowej zmiany miejsca pobytu znana była już w starożytności, ale z biegiem czasu zmieniała swoją formę i zakres.(...)W XXI wieku zacierają się różnice pomiędzy tradycyjnie rozumianą tu
Podręcznik zawiera współczesną wiedzę na temat przedsiębiorstwa hotelowego w aspekcie jego ekonomiki, finansów i rachunkowości oraz organizacji, zarządzania i marketingu. W książce omówiono m.in. tendencje występujące w strukturze instytucjonalnej rynku hotelowego, struktury i kulturę organizacyjną współczesnych hoteli, podstawowe formy prawno-organizacyjne tego rodzaju podmiotów gospodarczyc
Opracowanie ma na celu dostarczenie czytelnikowi podstawowej wiedzy dotyczącej istoty turystyki biznesowej i jej znaczenia na rynku turystycznym. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy rozdział książki poświęcono teoretycznym podstawom turystyki biznesowej, zaś w drugiej części pracy skupiono się na formach turystyki biznesowej, czyli turystyce konferencyjnej i kongresowej, tur
Celem podręcznika jest przybliżenie Czytelnikowi współczesnych problemów w zarządzaniu zasobami ludzkimi, występujących zarówno w przedsiębiorstwach, jak i instytucjach sektora publicznego. W poszczególnych sześciu rozdziałach przedstawiono strategiczne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi, które staje się koniecznością współczesnych organizacji, tak biznesowych, jak i sektora publiczne
„Podjęty przez Autorów problem badawczy jest niezwykle aktualny i ważny, gdyż przedsiębiorstwo hotelowe pełni obecnie wiele funkcji (...). Z dużą satysfakcją stwierdzam, że recenzowana pozycja analizuje wszystkie najważniejsze aspekty nowoczesnego ujęcia finansów przedsiębiorstwa hotelowego, m.in.: strukturę finansową i sposoby zarządzania tą strukturą, zarządzanie płynnością i wynikiem finan
Do recenzji przedłożony zostań maszynopis książki „ Event marketing. Podstawy teoretyczne i rozwiązania praktyczne”. W tym miejscu należy jednoznacznie podkreślić, że sam wybór tematu jest bodaj największym atutem książki. Nie oznacza to bynajmniej, że książka jest napisana na słabym poziomie, jest bowiem wręcz przeciwnie, ale rzeczywiście stanowi próbę zapełnienia nie tyle luki na polskim ry
Książka jest monografią napisaną przez autorów zajmujących się problematyką zarządzania z punktu widzenia zarówno teorii, jak i praktyki. Celem jej jest przedstawienie w sposób skondensowany rekomendowanych problemów projektowania i zastosowania Decyzyjnych Systemów Zarządzania (DSZ). Dobór prezentowanego materiału podporządkowano kryterium praktycznej użyteczności dla jak najszerszego obsza
Podręcznik do nowej podstawy programowej przeznaczony do nauki zawodu technik hotelarstwa w zakresie kwalifikacji T.11. "Planowanie i realizacja usług w recepcji". Dopuszczony do użytku szkolnego. Rok dopuszczenia MEN: 2014.
Motywem napisania niniejszej książki było dążenie do prezentacji roli hotelarstwa na rynku turystycznym, ukazanie kierunków zmian zarówno w jego systemie zarządzania, jak i rozwoju, głównie wymuszanych przez zmiany zachodzące w jego otoczeniu. Książka składa się z ośmiu rozdziałów. W rozdziale 1 scharakteryzowano istotę hotelarstwa, kryteria klasyfikacji hoteli oraz rolę hotelarstwa w obsłu
Głównym celem książki jest przekazanie wiedzy związanej z opisem i wnioskowaniem statystycznym oraz pomoc w nabyciu umiejętności stosowania metod do rozwiązywania konkretnych problemów. Zaprezentowano w niej wiele przykładów z dziedziny turystyki ilustrujących opisywane metody. Książka jest adresowana do studentów wszystkich szkół wyższych, zwłaszcza o profilu turystycznym i hotelarskim. Może być